Anak Menangis Siang Malam Minta SUSU, Rupanya Ada 'Sesuatu' Yang TUMPANG...


Dunia ini adalah ciptaanNya yang Maha Esa dan dalam Islam diakui bahawa wujud makhluk-makhluk lain selain manusia dan wajib beriman dengan kewujudannya.


Salah satunya Makhluk halus, makhluk ghaib atau dalam bahasa Melayunya Hantu, mereka ini tergolong dalam kumpulan jin dan syaitan yang dijelaskan tentang kewujudannya di dalam kitab suci Al Quran.

Jadi pelbagai kisah kita dengar di dalam perubatan Islam melibatkan gangguan makhluk halus ini sehinggakan ada kes pesakit sakit tapi bila dibawa ke hospital perubatan moden tidak dapat mengesan sakit yang dihidapi.

Berkongsi sebuah cerita di laman sosial kisah seorang ibu yang dikongsikan semula olehSheiLa NaziLah, menceritakan pengalaman ibu berkenaan apabila tubuh anak kecilnya berumur 2 bulan ditumpang 'sesuatu' menyebabkan anak kecilnya itu tidak dapat tidur dan terlalu kuat menyusu.

Jom kita baca.

Assalamualaiakum "mommy dan bakal "Mommy", saya ingin kongsikan sebuah kisah saya sebagai iktibar kepasa ibu-ibu semua.

Sebagai umat Islam kita sememangnya percaya kepada Allah S.W.T penyembuh segala penyakit.

Sejak hari Selasa lepas, baby saya kuat menyusu, bayi saya baru berumur 2 bulan hendak masuk 3 bulan dan menyusu badan sepenuhnya.

Sejak dia terlalu kuat menyusu ini, dia tidak pernah tidur lena, asyik hendak menyusu sahaja, tidur tidak sampai 10 minit dia akan mula menangis hendak susu, sampaikan puting saya luka dan saya demam kuat satu badan sakit-sakit.

Empat hari saya terlantar sehingga terpkasa berikan susu formula kerana dia sentiasa lapar. Semalam bapa mentua saya suruh saya bawa bayi jumpa adik sepupu dia yang pandai berubat menggunakan perubatan Islam.

Saya pun pergi, dan adik sepupu bapa mentua yang saya panggil pak cik terus bogelkan anak saya itu dan baca beberapa surah, bila dia pusingkan belakang anak saya saya, air mata dia terus menitik.

Dia terus marah tanya saya bawa anak saya ke mana, katanya ada 'sesuatu' yang menumpang di belakang anak saya.

'Sesuatu' itu tidak diberi makan oleh 'ibu bapa' nya dan yang menyusu selama ini adalah 'sesuatu' itu, pak cik saya hanya pegang belakang anak saya tapi habis satu badannya merah-merah.

Selepas selesai baca beberapa surah, pak cik suruh saya susukan anak saya kerana katanya anak saya dah terlalu lapar, lepas sahaja saya menyusu sepuas-puasnya, Alhamdulillah, bayi saya tidur lena atau lapar macam selalu.

Jadi saya ingin berkongsikan pesanan pak cik saya kepada kaum ibu diluar sana, sebelum masuk rumah, ludah luar 3 kali, cakap "Cukup samapi sini kamu ikut aku" kemudian bacaSubhanaAllahwalhamdulillahwalaillahhaillawahAllahuakbar.. InshaAllah, semoga semuanya baik-baik belaka, saya cuma kongsikan kisah saya, Wallahualam, apapun hanya Allah S.W.T yang Maha Berkuasa.

No comments

Powered by Blogger.