Budak Ini Hidup 2 Hari Dengan Ibunya Yang Dah Mati & Hanya Makan Cheese Untuk Survive

1

Perkara tragik ni telah berlaku di Perth, Scotland dimana ibu tinggal bersama seorang anak lelaki. Mereka tinggal berdua selepas si suami meninggal dunia beberapa tahun yang lalu. Apa yang menyedihkan lagi, selepas anak lelaki ini kehilangan ayah, kini giliran dia hidup tanpa ibunya pula.
Mason (anak lelaki) pada ketika itu umurnya 3 tahun hidup bersendirian selama 2 hari di rumah tanpa mengetahui ibunya sudah tiada. Lydia Macdonald (ibu) mati di tempat tidur akibat serangan asthma.

‘Saya tak boleh kejutkan mummy’

Screen Shot 2017-03-03 at 12.46.16 PM
Lydia Macdonald ditemui mati di bilik tidurnya bersama inhaler. Itu pun selepas rakan Lydia, Jordi Ann datang ke rumah dan Mason buka pintu rumah untuk bagi rakan ibunya itu masuk. Mason juga mengatakan Jordi Ann ‘Saya tak boleh kejutkkan Mummy’
Linda Macdonald (ibu kepada Lydia Macdonald) berkata;
Kami sangat-sangat sedih. Karenah dan semangat yang dia (Lydia) bawa kepada kami selama ni sudahpun tiada. Mason bersendirian bersama dia. Saya tidak tahu apa dalam fikirannya dan saya tidak tahu apa yang dilaluinya.

Makan cheese untuk ‘survive’

Screen Shot 2017-03-03 at 12.43.23 PM
Mason juga telah kehilangan bapanya ketika dia baru berusia 8 bulan. Ketika Mason ditemui di rumah bersama ibunya yang sudah mati, Mason kelihatan letih dan dalam masa 2 hari tu, dia hanya makan kepingan keju yang dijumpai dalam peti ais.
Linda Macdonald juga berkata;
Lydia merupakan seorang yang kuat dan berdikari, dia telah berikat semangat tu pada Mason dan perkara itu dirasai sendiri oleh Mason.
Kami kini membesarkan Mason dan memberitahu dia setiap hari bahawa kini mummy sudah bersama daddy dan mereka selamat dan berada di tempat yang lebih baik.
Sumber: Mail Online

No comments

Powered by Blogger.