Petua Sembuhkan Kencing Manis Secara Semulajadi Yang Ramai Orang Tak Tahu..


Kencing manis adalah satu keadaan yang berlaku apabila kadar glukosa darah terlalu tinggi, dan badan tidak dapat menggunakannya dengan betul, apabila pankreas tidak menghasilkan insulin secukupnya atau insulin yang dikeluarkan tidak melaksanakan fungsinya. Keadaan ini ini juga dikenali sebagai “insulin rintangan”.

Walaupun diabetes tidak boleh diubati, ia boleh disimpan di bawah kawalan dengan beberapa ubat-ubatan atau ubat semula jadi untuk mengekalkan tahap gula dalam darah yang sihat.

Kencing manis adalah satu keadaan yang sangat biasa, ia mempunyai lebih daripada 380 juta pesakit di seluruh dunia. Mengikut anggaran Pertubuhan Kesihatan Sedunia, nombor itu akan dua kali ganda menjelang 2030.

Kencing manis mengambil lebih banyak nyawa berbanding kanser payudara dan AIDS, setiap tiga minit seorang di Amerika mati akibat kencing manis. Yang lebih buruk, ia merupakan penyebab utama kebutaan, angin ahmar, kegagalan buah pinggang, penyakit jantung dan pemotongan.

Untuk membuat bahagian seluruh badan secara optimum, ia adalah perlu untuk mengekalkan tahap gula dalam darah yang sihat. Jadi, anda perlu mengikuti diet yang sihat dan mengambil ubat semula jadi, apabila perlu.

Penyembuhan semulajadi untuk kencing manis

Bahan-bahan

300 g saderi
6 lemon

Penyediaan

Basuh akar saderi dengan sempurna, ia memarut dan meletakkannya di dalam periuk. Tambah jus 6 lemon, tutup periuk dan letakkan ia di yang lebih besar, diisi dengan air. Biarkan air rebus dan kemudian biarkan mereneh pada haba yang rendah.

Bilakah ia dimasak meninggalkan cool dan buka dalam periuk kecil apabila campuran sejuk sepenuhnya. Tuangkan adunan ke dalam balang, tutup dan simpan dalam peti sejuk.

Cara menggunakannya:

Ambil satu sudu campuran untuk setengah jam sebelum Sarapan Pagi. Jumlah ini akan cukup selama kira-kira 2 bulan, selepas itu tahap gula dalam darah akan menjadi normal.

No comments

Powered by Blogger.