JURURAWAT KLINIK 1 MALAYSIA 10 WANITA LAWAN 1 LELAKI ATTENDANT,HABIS KENA SEMBUR DENGAN LELAKI INI


'Apa Salah Jururawat?' 
Berang menunggu lama, seorang lelaki merakam gambar dan mendakwa sekumpulan jururawat di Klinik 1 Malaysia Lembah Subang bersembang tak melayani pesakit. Namun, tindakannya itu dibidas oleh page The Dressar & Co.


'Apa Salah Jururawat?'
Ditulis oleh The Dressar & Co.
Sekarang ini memang dah jadi trend, ambil gambar kakitangan hospital tak kira apa jawatan asalkan baju putih yang duduk di kaunter, kemudian viralkan dengan penjelasan kononnya kakitangan terbabit curi tulang. 
Dalam post ini, situasinya ialah nombor giliran lambat dipanggil. Sedangkan sekeliling dia dah tak ramai orang. 
Sekarang, nak tanya satu perkara. Gambar yang awak rakam itu adalah gambar jururawat. Awak pula sedang menunggu nombor giliran dipanggil, untuk diperiksa oleh Penolong Pegawai Perubatan. Sebab awak pergi ke Klinik 1 Malaysia, ada tempat doktor yang periksa tetapi kebanyakannya Penolong Pegawai Perubatan. 
Penolong Pegawai Perubatan, selain daripada memeriksa pesakit, ada juga prosedur-prosedur tertentu yang mereka ditugaskan untuk buat yang mana kakitangan jururawat tak boleh buat. Sebagai contoh, menjahit luka. Jangan tanyalah kenapa jururawat tak boleh buat. Itu bidang kuasa dan skop tugas masing-masing. 
Kebanyakan Klinik 1 Malaysia ini, Penolong Pegawai Perubatan tak ramai. Mereka yang memeriksa pesakit, selepas itu mereka juga yang kena buat prosedur. Sebab itu, kadang-kadang mereka mengambil masa yang lama untuk menguruskan seorang pesakit sebelum sampai ke giliran pesakit seterusnya. Begitu juga di beberapa hospital daerah yang terhad bilangan kakitangan mereka.


Yang saya tak faham sekarang ialah, kenapa awak nak menyalahkan jururawat? Kadang-kadang yang lagi tak faham, dia ambil gambar kerani dan tuduh nombor giliran lambat bergerak sebab kerani curi tulang. Awak datang nak diperiksa oleh Doktor/Penolong Pegawai Perubatan atau nak diperiksa oleh kerani? - The Dressar & Co. 

No comments

Powered by Blogger.