Atasi Masalah Payudara Kendur Dengan Senaman Ringkas Ini

senamanpayudara01


Payudara merupakan salah satu harta yang paling berharga buat seorang wanita. Semakin cantik payudara bererti semakin cantiklah wanita itu di mata suami.

Daya tarikan payudara wanita kepada setiap lelaki masih menjadi satu mitos yang tidak dapat dirungkai dengan hujah dan sains. Namun kebanyakan wanita yang telah berkahwin akan mengalami masalah payudara kendur, terutamanya di kalangan wanita yang berumur 30 sampai ke 40 tahun.
Banyak faktor yang menyebabkan payudara wanita menjadi kendur seperti kehamilan, diet yang tidak sihat, peningkatan berat badan, pemakaian saiz bra yang tidak sesuai, suami goncang terlalu kuat dan banyak lagi.
Terdapat pelbagai cara untuk kembalikan kecantikan payudara wanita dan salah satu daripada caranya adalah melalui teknik senaman seperti yang ditunjukkan di bawah:

1. Renggangkan kedua belah tangan

senamanpayudara01

2. Tarik nafas dan letakkan kedua belah tangan dihadapan dada, tahan nafas dan tarik segala kekuatan di bahagian dada sehingga terasa tegang di bahagian dada dan ketiak.

senamanpayudara02

3. Lepaskan tangan perlahan-lahan dan letak tangan di atas payudara, bermula dari atas dan diurut kebawah dengan cara yang tidak terlalu kasar.

senamanpayudara03

senamanpayudara04

4. Kemudian alihkan tangan kebahagian tepi dan urut kehadapan

senamanpayudara05

5. Urutan terakhir, letakkan tangan di bahagian bawah payudara, dan urut dari bawah bawa ke atas mengikut bentuk payudara. Setiap gerakkan perlu dilakukan dalam bilangan 15 kali dan pernafasan perlu dikawal setiap kali tekanan dilakukan.

senamanpayudara06



senamanpayudara07

No comments

Powered by Blogger.