'Aku Tak Sabar Nak Lihat Mak & Ayah Aku Becerai'



Assalamualaikum. Terima kasih sebab siarkan .

 Saya tanggung derita lama..sangat lama..saya ank ke dua dari 4 adk bradik..sulong, lelaki..so biasalah lelaki bkn kisah, endah xendah sgt..tapi brtanggungjwab lah abg saya ni..Baru ni kami dapat taw ayah dah kahwin lain di Siam, dah setahun lebih anak pun dah 3 bulan..prmpuan tu sebelah kampung saya shja..dan adk prempuan saya pernah serang perempuan tu..saya dan abg pun pernah pergi rumh prempuan tu jmpa mak ayh dia..tapi berkahwin juga..umur 40, andartu..utk pengetahuan, ayah saya tak bekerja..nak kata bekerja sndiri tu pun tak juga sbb mmg tak pernah bg duit..saya dan abg kalau nak tahu mmg dia tak pernah dpt duit sbb saya dan abg mmg bkn anak ksygan dia.. 

Dari kecik, masa 6 tahun saya ingt lagi mak ayah bergaduh..ayah pkul mak dgn paip malam tu..pastu ada haritu ayh n mak hntr saya p skolah, dlm kreta ayah kata dia juai dadah..byangkan lah budak 6 tahun lalui semua tu..mental kuat? sgt kuat..dgn duit ayh tak prnah bg..walaupun pampers n susu dulu nenek n mak yg belikan..sbb ni juga saya skrg duduk dgn nenek dari kecik..(tp siang hari balik rumah mak, rumah dekat²) 

Then baru ni dapat taw ayah kahwin lain..mak, abg dan adk² lgsg tak menangis sbb kami dah menderita lama..lama..mcm bela bangkai hidup..makan nak sedap², hidang kena elok², apa ja yg tak kena marah² mcm dia pula yg bekerja teruk..dia kahwin dgn perempuan yg dia simpan selama 16 tahun..tahun lepas baru nikah..lama..cukup lama mak saya pertahankan family dia..tapi mak saya skrg chill lg..lgsg tak sedih, lgsg tak merana (jgn ckap hati kita tak taw, sbb sya taw mcm mna klau mak saya rsa sedih)..tapi mak saya ada nak tuntut fasakh if ayah tak bg nafkah jatuh talak..sungguh..saya tak sabar nak mak ayah saya bercerai..dulu pernah mak ayh bergaduh mak long saya pggil utk bincang..saya ckap depan mak long saya nk ayah tggalkan mak saya..ANAK MINTA AYAH CERAI..bayangkan..saya dah tak tahan..seksa! sakit!

 Kami tak marah dia kahwin lain..kami marah sbb dia tak mampu, dia tak pernah hulur duit..malah perabis lagi adalah duit kami..tup² menikah lain..alhamdulillah walaupun mcm² saya dpt IPT yang sgt terkemuka kat KL ni..so disebabkan gaji mak (krja kerajaan) 5k tggal rm500 sebulan sbb buat hutang utk buat bisnes kat ayh dulu..so sya bekerja..part time..bil rumah, brg rumah saya beli sebelum ni..tup² menikah lain..tu saya marah.. 

Jujur saya cakap, saya dah tak ada hati untuk ayah saya..hati saya dah tutup utk dia..dia selalu buat saya menderita mental dan fizikal sbb dia..saya ada cakap dekat mak, dia pilih jalan hidup dia, kakak pilih jalan hidup kakak..sbb selama saya hidup dia tak pernah bg apa² untuk saya..melainkan sperma dia..dan, if ayah saya pertikaikan sperma dia yg boleh membuatkan saya hidup sekarang saya sanggup mati utk dia..bukan bunuh diri sbb saya tak sebodoh tu..tapi mati utk dia selamanyaa..mungkin orang yang baca tak rasa melainkan anda melaluinya..19 tahun +- saya melaluinya…sakit..sangat sakit.. untuk ayah: “kalau sayangkan kami, tinggalkan mak..bagi kami hidup aman sesama kami, pleaseee”

No comments

Powered by Blogger.