Abang Ada Wechat? - Baru Aku Tahu Kenapa Anak Dara Sekarang Hendakkan Lelaki yang Dah Kahwin and Berumur..'



Okey. Skang aku rasai sendiri situasi kenapa anak2 dara ni tersuka dgn org laki yg dah kawen.
Situasi di KFC wangsa maju baru sat ni :
Aku makan sesorg (baru balik dr wangsa walk men bowling). Depan meja aku ada 2 org awek tgh makan. Budak student U rasanya. Selang 2 meja dr aku ada satu group anak muda laki. 3 org. Mmg obvious 3 budak laki tu nak usha awek 2 org tu sampai salah sorg budak laki tu tinggalkan notes. Dr apa yg aku dengar, no fon salah sorg dr depa la.
Awek 2 org tu (boleh tahan laa cunnya) buat muka xde perasaan. Cuma ada la sekali aku terpandang depa dan depa pandang aku, aku senyum tanda hormat (n then teruskan keje aku menghabiskan burger).
X lama pastu awek2 tu bangun nak blah. Nak jd cerita, buku salah sorg awek tu tertinggal. Kebetulan aku pun dah abis makan, aku bangun n capai buku tu dan kejar awek tu.

Aku : dik, buku adik tertinggal ni..
Awek 1 : ohh..terima kasih bang..abg sorg2 je ke makan? Xde kawan teman ke?
Aku : xde..sorg je. Baru abis men bowling je ni..okey la..sy balik dulu ye..
Awek 1 : err..jap bang jap..
Aku jd blur. Kejap mendanya? Awek 1 tu pi kat kawan dia yg tgh tunggu kat kereta depa, borak2 skit sambil pandang2 aku. X lama pastu awek 1 tu patah balik kat aku yg masih tercegat depan pintu.
Awek 1 : err..abg ada wechat x? kawan sy tu malu..tp dia nak add abg kat wechat..
Aku : hehe..ada je wechat tp xpe la..cakap kat kawan adik tu terima kasih byk2. Sy dah ada 2 isteri dah..
Awek 1 buat muka terkejut.
Aku gelak. "Betul..dah ada 2 isteri dah.." sambil aku tunjuk wallpaper fon aku.
Awek 1 : ohh..dah kawin ke..selalu la org yg kitorg nak kenal dah kawin belaka..(suara menggumam tp still boleh dengar).
Aku : la..td kan budak2 laki tu siap bg no fon. Kenapa xnak kenal dgn depa je?
Awek 1 : hmm..ntah la..biasanya laki2 baya kitorg yg muda2 ni x matang sgt..poyo2 camtu je..kitorg nak laki yg nampak matured la sikit..buat kitorg rasa mcm safe..camne ek nak cakap..
Aku senyum. "Xpe..insya Allah jumpa la tu ye. Okey...jaga diri."
Sempat jugak aku bg bisnes card bekam aku sebagai promosi. Dan perlu aku highlight kat kad bekam tu tertera no fon aku n wifw sulung aku ye. Hehehe..
So kesimpulan mudahnya yg aku boleh rangkumkan ialah awek - esp yg muda2 - ada yg nakkan laki yg boleh buat depa rasa assuredness. Rasa kepastian. Aku yakin je budak2 bujang terpelajar ramai je yg ada aura sebegitu cumanya lg ramai anak muda lelaki ni jenis huha huha.
So gais, anjak paradigma okeh. Kang kalu kami yg dah beristeri ni tambah cawangan, korg gak bising nnt. Kohkohkoh

No comments

Powered by Blogger.